Vilkår og Betingelser

1. Anvendelse af betingelser

1.1. Forretningsbetingelserne er gældende for alle rekrutteringsopgaver, som Beyond Talents ApS (herefter ”Beyond Talents”) udfører for deres kunder (herefter ”Kunden”), medmindre andet er skriftligt aftalt.

1.2. Med rekrutteringsopgaver menes der opgaver, som involverer en Kunde, som påtænker at ansætte en eller flere kandidater præsenteret af Beyond Talents, eller andre opgaver betroet til eller udført af Beyond Talents.


2. Serviceinformation

2.1. Information om de specifikke egenskaber for Beyond Talents’ rekrutteringstjenester er tilgængelige på vores hjemmeside. Supplerende oplysninger eller besvarelse af spørgsmål kan anmodes via e-mail [email protected], hvis kunden ønsker dette.


3. Aftale om rekrutteringsopgaver

3.1. Rekrutteringsopgaver bekræftes ved rekrutteringsaftaler (”Recruitment agreement”).

3.2 En bindende aftale indgås først, når Beyond Talents har udsendt et tilbud, og kunden har accepteret tilbuddet. Leverancens specifikation og leverancetidspunkt er først gældende når kunden har underskrevet den endelige kontrakt.

3.3. Rekrutteringsaftalen indeholder detaljerede oplysninger om den konkrete rekrutteringsopgave. De vilkår, der fremgår af rekrutteringsaftalen og disse betingelser, er gældende for opgavens udførelse, medmindre andet er aftalt.

3.4. Rekrutteringsaftalen skal indeholde: Kundeinformationer, kontaktoplysninger til Beyond Talents, en beskrivelse af rekrutteringsprocessen, angivelse af betalingsbetingelserne, garanti m.v.

3.5. Enhver ændring af rekrutteringsaftalen skal være skriftligt aftalt mellem parterne for at være gyldig.

3.6. Rekrutteringen er eksklusiv, medmindre andet er aftalt. Dette betyder, at rekrutteringsopgaver udelukkende gives til Beyond Talents med henblik på, at Beyond Talents udfører opgaven, og må ikke samtidig gives til andre konkurrerende rekrutteringsbureauer.


4. Udførelsen af rekrutteringsopgaven

4.1. Formidlingen baseres primært på personlig kontakt og individuel behandling af opgaverne. Kandidaternes faglige og personlige egenskaber, samt deres krav og præferencer, vurderes nøje.

4.2. Parterne skal løbende samarbejde og rådføre sig med hinanden gennem hele rekrutteringsprocessen.

4.3. Hvis Kunden under rekrutteringsprocessen ønsker at inddrage egne kandidater, skal Beyond Talents informeres; kandidaterne skal derefter henvises til Beyond Talents og vil indgå i rekrutteringsprocessen på samme vilkår som øvrige kandidater.

4.4. Rekrutteringsprocessen anses for afsluttet, når Kunden har underskrevet en ansættelsesaftale med en kandidat.


5. Fortrolighed

5.1. Beyond Talents forpligter sig til at behandle al information og alle dokumenter modtaget fra Kunden fortroligt og kun anvende dem inden for rammerne af den specifikke udvælgelsesproces.

5.2. Kunden forpligter sig til at opretholde fortrolighed med hensyn til de personlige og professionelle forhold ved de kandidater, som Kunden er blevet præsenteret for. For at beskytte kandidaternes personlige rettigheder vil referenceoplysninger ikke blive udleveret uden forudgående aftale med Beyond Talents.

5.3. Information og dokumenter modtaget fra Beyond Talents skal behandles som fortrolige og må ikke videreformidles til tredjepart. Disse informationer og dokumenter skal destrueres af Kunden 12 måneder efter modtagelsen og fjernes fra alle databærere.


6. Databeskyttelse

6.1. I det omfang data eller oplysninger, som leveres af Beyond Talents til Kunden, indeholder kandidaternes personlige oplysninger, vil Beyond Talents fungere som dataansvarlig for de pågældende personlige oplysninger indtil disse informationer er overdraget til Kunden.

6.2. Beyond Talents vil i henhold til gældende databeskyttelseslovgivning være ansvarlig for at sikre at have givet kandidaterne alle de nødvendige oplysninger om rimelig databehandling og have fulgt den fornødne fremgangsmåde for at legitimere videregivelsen af sådanne personlige oplysninger til Kunden.

6.3. Parterne anerkender, at Kunden også vil være dataansvarlig for de personlige oplysninger, der er videregivet til Kunden fra Beyond Talents i henhold til denne aftale, og Kunden vil i overensstemmelse hermed:

6.3.1. i henhold til databeskyttelseslovgivningen overholde alle sine juridiske forpligtelser, som opstår i forbindelse med behandlingen af sådanne personlige oplysninger,

6.3.2. udelukkende behandle sådanne personlige oplysninger med henblik på afgørelse af at tilbyde kandidaten en eventuel fastansættelse (undtagen i det omfang, at Kunden har legaliseret sin behandling af sådanne personlige oplysninger til andre formål, enten via samtykke fra kandidaten eller ved hjælp af en alternativ metode til legitimering af en sådan behandling i henhold til databeskyttelseslovgivningen, og har givet kandidaten oplysninger om rimelig databehandling i forbindelse med disse formål).

6.3.3. Personoplysninger og andet sensitiv information om kandidaterne modtaget fra Beyond Talents må ikke videreformidles til tredjepart og skal destrueres af Kunden 12 måneder efter modtagelsen og fjernes fra alle databærere.

6.4. Begge parter skal hurtigt og i god tro besvare alle rimelige og relevante forespørgsler fra den anden part vedrørende behandlingen af personlige oplysninger i overensstemmelse med denne aftale.

6.5. Hvis en part modtager meddelelser eller anmodninger fra en myndighed, kandidat eller tredjepart, der vedrører den anden parts behandling af personlige oplysninger i henhold til denne aftale (herunder faktiske eller påståede overtrædelser af databeskyttelseslovgivningen), skal sådanne meddelelser uden forsinkelse videresendes til den anden part. Derudover skal parterne tilbyde rimelig samarbejde og assistance til hinanden i forbindelse hermed.


7. Priser

7.1 Priserne på tjenesterne kan ændre sig afhængigt af bestillingstidspunktet, da de er baseret på markedsvilkår og kan variere.

7.2. Den aftalte pris skal betales, uanset om Beyond Talents har brugt flere eller færre timer end oprindeligt estimeret til udførelsen af rekrutteringsopgaven.

7.3. Prisen for udførelsen af rekrutteringsopgaven er fastlagt i rekrutteringsaftalen som:

7.3.1. et aftalt fast honorar baseret på den grundpakke der er efterspurgt af kunden, med forbehold for på forhånd aftalte afvigelser fra vores standardpriser,

7.3.2. et fast aftalt månedligt honorar.

7.4. Kunden skal afholde alle direkte eksterne udgifter i forbindelse med udførelsen af rekrutteringsopgaven, herunder eksempelvis udgifter til transport, logi og andre nødvendige omkostninger for både kandidater og Beyond Talents.

7.5. Hvis Kunden inden for en periode på 12 måneder efter kandidatens ansættelsesstart vælger at ansætte flere af de kandidater, som Beyond Talents har præsenteret, vil Beyond Talents fakturere Kunden den samme pris som aftalt for hver yderligere ansat kandidat.

7.6. Alle honorarer er eksklusive moms.


8. Betalingsbetingelser

8.1. Betaling foregår gennem udsendelse af faktura som betales af kunden.

8.2. Beyond Talents er berettiget til at udstede en opstartsbetaling ved påbegyndelsen af rekrutteringsopgaven, medmindre andet er aftalt i rekrutteringsaftalen.

8.2.1. Opstartsbetalingen er som udgangspunkt fastsat til 50% af det samlede honorar, medmindre andet er aftalt i rekrutteringsaftalen.

8.3. Hvis honoraret er et fast aftalt månedligt honorar vil afregning ske løbende med udstedelse af månedlige fakturaer.

8.4. Betaling skal finde sted senest 14 dage fra faktureringsdato. Ved betaling efter forfaldsdato vil Kunden blive påregnet rente i henhold til gældende lovgivning.

8.5. Hvis Kunden ikke har betalt efter forfaldsdato og modtager en skriftlig påmindelse herom, er Beyond Talents berettiget til at sætte rekrutteringsopgaven i bero, indtil betalingen er modtaget.

8.6. Hvis Kunden ikke har betalt 30 dage efter udsendelsen af en betalingsrykker, er Beyond Talents, efter skriftlig varsel til Kunden, berettiget til at annullere rekrutteringsopgaven helt. I så fald er Beyond Talents berettiget til kompensation i henhold til dansk lovgivning.

8.7. Hvis Kunden, inden for 12 måneder efter rekrutteringsopgavens afslutning, ansætter eller anbefaler en anden arbejdsgiver (herunder Kundens datterselskaber) at ansætte en eller flere af de kandidater, som Beyond Talents har præsenteret, og en eller flere af disse kandidater bliver ansat, vil Kunden blive faktureret det samme aftalte honorar for hver af de efterfølgende ansatte kandidater.


9. Krav

9.1. Kunden skal skriftligt informere Beyond Talents om eventuelle fejl og mangler i forbindelse med Beyond Talents’ udførelse af rekrutteringsopgaven.

9.2. Underretning om fejl og mangler, som Kunden opdager efter afslutningen eller udløbet af rekrutteringsopgaven, skal være modtaget af Beyond Talents senest 30 dage efter rekrutteringsopgaven er afsluttet, jf. pkt. 4.3. Der skal desuden straks gives besked til Beyond Talents om andre forhold eller krav, der måtte opstå i relation til spørgsmål under rekrutteringsopgaven.

9.3. Alle krav skal indeholde tydelig information om omfanget og arten af fejlene og manglerne.

9.4. Kundens ret til kompensation eller anden erstatning bortfalder, hvis kravet ikke er modtaget af Beyond Talents inden for den foreskrevne periode, jf. pkt. 9.2.

9.5. Uanset arten af reklamationen eller anden mangel er Beyond Talents berettiget til at udbedre fejlene eller manglerne inden for rimelig tid, før Kunden kan kræve kompensation, erstatning eller bringe rekrutteringsprocessen til ophør. Hvad der anses som rimelig tid vil blive vurderet ud fra fejlens eller mangelens karakter samt Beyond Talents’ muligheder for at finde nye kandidater til ansættelse.


10. Fortrydelsesret

10.1. Kunden har ret til at fortryde aftalen inden for 14 dage efter tjenestens påbegyndelse. Fortrydelse skal meddeles til Beyond Talents via e-mail. Ved godkendt fortrydelse refunderes betalingen for tjenesten.


11. Garanti

11.1. Muligheden for genplaceringsgaranti afhænger af de enkelte grundpakke valgt af Kunden, med mindre andet er aftalt.

11.2. Denne garanti er betinget af, at honoraret betales i overensstemmelse med betalingsbetingelserne, og at kandidaten ikke bliver ansat eller genansat i nogen form for stilling af et moderselskab, datterselskab eller associeret selskab, enhed, enkeltperson eller principal, agent eller underleverandør til Kunden inden for seks måneder efter engagementets ophør. I så fald skal enhver refundering modtaget fra Beyond Talents straks tilbagebetales.

11.3. Hvis garantien er relevant, skal Kunden skriftligt informere Beyond Talents om dette inden for to uger efter kandidatens opsigelse. Desuden skal processen med at finde en afløser igangsættes af Kunden inden for en måned efter kandidatens opsigelse. Hvis Kunden ikke overholder disse tidsfrister, bortfalder garantien.

11.4. Garantien dækker ikke hændelser, som Beyond Talents ikke kunne have forudset, herunder men ikke begrænset til kritisk sygdom og organisatoriske ændringer, der direkte påvirker kandidaten, såsom ændringer i nærmeste ledelse eller betydelige ændringer i arbejdsbyrden.


12. Ansvarsbegrænsning

12.1. Beyond Talents’ ansvar er begrænset som følger:

12.1.1. Beyond Talents’ ansvar er begrænset til et beløb svarende til det samlede honorar for rekrutteringsopgaven.

12.1.2. Beyond Talents kan ikke holdes ansvarlig for følgeskader, andre indirekte tab eller tab af data.

12.1.3. Beyond Talents kan under ingen omstændigheder holdes ansvarlig for tab, der opstår som følge af ukorrekte oplysninger fra Kunden, fejl og mangler hos Kunden, eller Kundens manglende bidrag til gennemførelsen af rekrutteringsopgaven.

12.1.4. Beyond Talents kan ikke holdes ansvarlig for kandidatens handlinger, hverken under rekrutteringsopgaven eller efterfølgende under ansættelsen hos Kunden, med undtagelse af det, der er anført under pkt. 11.

12.1.5. Beyond Talents fralægger sig ethvert ansvar for indholdet på eksterne hjemmesider, der linkes til fra vores platform. Informationer fra disse hjemmesider er ikke en del af aftalen mellem Beyond Talents og kunden.


13. Force majeure

13.1. Begge parter kan udsætte en rekrutteringsopgave i tilfælde af hændelser, som parten ikke med rimelighed kunne forudse, og som midlertidigt ville gøre rekrutteringsopgaven vanskeligere eller urimeligt forhøje omkostningerne ved opgavens udførelse. Dette omfatter naturkatastrofer, epidemier, arbejdskonflikter eller andre lignende uforudsete omstændigheder. Bestemmelsen om arbejdskonflikter gælder også, hvis parten selv er påvirket eller involveret i konflikten.

13.2. I tilfælde af force majeure skal den berørte part informere sin samarbejdspartner om situationen. Hvis det ikke er muligt at genoptage rekrutteringsopgaven inden for tre måneder, skal opgaven ophøre, medmindre andet aftales mellem parterne. Hvis rekrutteringsopgaven ophører på grund af de nævnte omstændigheder, er Beyond Talents berettiget til kompensation for det udførte arbejde samt for udgifter afholdt indtil dette tidspunkt, jf. pkt. 7.5.

13.3. Kunden er berettiget til at ophæve rekrutteringsopgaven i tilfælde af at Beyond Talents ikke har været i stand til at udføre rekrutteringsarbejdet efter gentagne forsøg på at rette op på fejl og mangler, eller hvis Beyond Talents er blevet insolvent og ikke kan stille en umiddelbar garanti for opfyldelse af sine forpligtelser.

13.4. Kunden er berettiget til at ophæve rekrutteringsopgaven, hvis Beyond Talents uden Kundens samtykke overfører opgaven til en anden part, som ikke er en del af Beyond Talents-koncernen.

13.5. I alle tilfælde, hvor Kunden er berettiget til at ophæve rekrutteringsopgaven, herunder de årsager, der er nævnt i pkt. 13.3. og 13.4., er Beyond Talents berettiget til at fakturere Kunden for alle dokumenterede udgifter ud over det aftalte honorar. Allerede fakturerede betalinger, såsom opstartsgebyr, tilbagebetales ikke.

13.6. Beyond Talents er berettiget til at ophæve rekrutteringsopgaven, hvis Kunden groft har fejlhåndteret opgaven, hvis formålet med eller udførelsen af opgaven er blevet kompromitteret, hvis Kunden giver ukorrekte eller vildledende oplysninger, eller hvis Kunden bliver insolvent og ikke kan stille en umiddelbar garanti for opfyldelse af sine forpligtelser.

13.7. Beyond Talents er berettiget til at ophæve rekrutteringsopgaven, hvis Kunden uden Beyond Talents’ samtykke overfører opgaven til en anden part, eller hvis der sker en ændring i den bestemmende indflydelse hos Kunden (f.eks. ændring i ejerskab eller kontrol).

13.8. Beyond Talents er berettiget til at ophæve rekrutteringsopgaven, hvis det ansatte personale eller kandidaterne udsættes for diskrimination baseret på etnisk oprindelse, køn, alder, seksuel orientering, handicap m.v., eller hvis Kunden kræver, at det ansatte personale deltager i sådan diskrimination.

13.9. I alle tilfælde, hvor Beyond Talents er berettiget til at ophæve rekrutteringsopgaven, herunder de årsager, der er nævnt i pkt. 13.5.–13.7., er Beyond Talents berettiget til at fakturere Kunden for alle dokumenterede udgifter ud over det aftalte honorar.


14. Tvister

14.1. Alle juridiske forhold mellem Kunden og Beyond Talents i relation til nærværende forretningsbetingelser og aftaler mellem parterne i relation til rekrutteringsaftaler er reguleret af dansk ret og skal indbringes for de almindelige domstole i tilfælde af tvister.


15. Forbehold for ændringer

15.1. Beyond Talents forbeholder sig ret til at ændre og opdatere de regler og betingelser, der gælder for vores tjenester. Det anbefales, at kunden løbende holder sig opdateret om eventuelle ændringer.


Kontaktoplysninger:

Beyond Talents

Matrikel1 Højbro Plads 10

1200 Copenhagen K

Denmark

CVR-nr: 44911124

Telefon: ‭+45 61 60 94 51‬

Version 16. aug. 2024

BEYOND TALENTS APS

Bliv kontaktet

Så giver vi et kald snarest 📞